TRAIVAN

TRAIVAN

travian

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 19576
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




نحوه لیدری و هدایت یک اتحاد در تراوین

سلام 
اینجا  نحوه لیدری و هدایت یک اتحاد را اموزش میدیم


خوب:

فصل اول : 
 اصول اولیه هدایت یک اتحاد در شروع بازی :

 1 – اگر بازیکن حرفه ای نیستید، حداقل باید یک بازیکن نیمه حرفه ای باشید و از اون دسته آدمهای با پشتکاری باشید که نگذاره کسی جلوشو برای رسیدن به هدفش بگیره. 

 2 - بازیکن بسیار فعالی باشید . تمام IGM ها رو وقتی که خوندید، پاسخ بدهید، مگر اینکه از طرف فارمتون باشه که در اون صورت پاسخی بهش ندهید و یک حمله دیگه بهش بکنید! اگه فارمتون ازتون خواست که به اتحاد شما بپیونده بهش بگید که هر وقت از فارم شدن در اومد، اونوقت میشه راجع بهش فکر کرد، تا اون موقع هم تا میتونی بهش حمله میکنی.

 3 - اگه با یک تیم از قبل مشخص شده ای که اونها رو میشناسید و قبلا باهاشون بودیدَ، وارد سرور نشده اید، هرگز، هرگز از نقاط دور عضوگیری نکنید. مگه اینکه اون افراد بخواهند در آینده نزدیک مابقی شهرهاشونو سمت شما بزنند. 
 هیچ چیز برای یک اتحاد بدتر از این نیست که افرادش از هم دور باشند و درگیر جنگ بشه. هیچوقت از ربعهای دیگه بازی، عضو نگیرید مگه اینکه نهایتا 10 تا 15 خانه با مرز فاصله داشته باشند. 

 4- اگه سرور رو با بازیکنان از پیش شناخته، شروع می کنید، مطمئن شوید که همه بازیکنها توی یک ربع بازی ثبت نام می کنند و اینکه در فاصله های زمانی متفاوت ثبت نام کنند به این معنی که مثلا وقتی سرور شروع میشه و بر فرض شما تیمتون 60 نفره است، از روز اول تا روز ششم، هر روز 10 نفر ثبت نام کنند. این طوری میتونید مطمئن باشید که فارم برای هر بازیکن به اندازه کافی وجود داره. در غیر این صورت پراکندگی تصادفی بازیکنان در آینده باعث مشکلات نظامی خواهد شد ( اگه خیلی نزدیک باشند فارمها تقسیم میشه، رشد خوبی ندارند. اگه دور باشند نمیتونند همدیگرو ساپرت کنند)برای آینده بازی یه برنامه داشته باشید و روی اون کار کنید و تیمتون رو هم در همون جهت هدایت کنید. 

 5 – سعی کنید که هر طوری که شده توی 20 اتحاد اول جدول باشید . البته مطالبی که ذکر شد مثلا در مورد اینکه از ربعهای دیگه عضوگیری نکنید رو هم در نظر بگیرید. توی 20 اتحاد اول جدول بودن در ابتدای بازی این حسن رو داره که خیلی از بازیکنها به شما نامه می دهند و از شما میخواهند که توی اتحاد شما جا بگیرند. از بین اونها میتونید بهترینهاشونو برای اتحاد خودتون گزینش کنید. بعدا میتونید ( و باید این کارو بکنید ) کسانی که اضافی هستند رو یه غربال کنید. 

 6- اگه نمیتونید توی 20 اتحاد اول جدول باشید، برای خودتون یک معروفیت دیگه درست کنید و توی دزدان هفته باشید. 

 7- اگه اتحاد دیگه ای که شما دارید اونها رو فارم میکنید به شما درخواست متحد شدن و یا NAP بده، درخواستشو رد کنید. صلح و دوستی رو کنار بگذارید، تراوین یک بازی جنگیه. اگه اونها اینقدر قوی نیستند که در برابر شما ایستادگی کنند اونوقت احتمالا به اندازه کافی هم قوی نیستند که بخواهند به شما در برابر یک اتحاد دیگه کمک کنند.

متحدین و پیمان صلح (nap) ها :

 با هر اتحادی که از راه میرسه و به شما درخواست صلح یا متحدشدن میده، متحد نشید. خیلی از این اتحادها ممکنه با خواهش، دروغ یا وعده و وعید از شما متحد شدن یا صلح کردن رو بخواهند و هدفشونم اینه که شما دیگه فارمشون نکنید. یادتون باشه که اتحادهای برتر همیشه به دقت افرادی که با اونها قراره روابط دوستانه ای رو شروع کنند، انتخاب می کنند. 

 این ارتباطات میتوانند از طریق igm، فرومهای خارجی، زندگی واقعی و انواع راههای ارتباطی دیگر شکل بگیرد. وقتی که میخواهید با اتحاد دیگر ارتباطی رو آغاز کنید، بدونید که به چه چیزی احتیاج دارید، چه چیزهایی رو میخواهید و چه انتظاراتی رو از اتحاد مقابلتون به عنوان متحدتون دارید. سپس قوانینی رو تنظیم کنید تا بین دو اتحاد برقرار باشه مثلا 7*7 پایتخت هر کس برای خودشه و از اتحاد مقابل نمیتونه کسی اونجا دهکده بگیره یا موارد دیگه. هر چه این قوانین دقیقتر و کاملتر باشه، احتمال کمرنگ شدن روابط دو اتحاد کمتر خواهد شد و این طوریه که هر وقت به هم احتیاج دارید، واقعا پشت هم خواهید ماند. تراوین بازی ای هست که توش روابط یکطرفه معنی نداره و شما باید از این که متحدتون توی شرایط سخت با شما خواهد بود، مطمئن باشید. و این هم راه حلش اینه که شما هم متقابلا به قوانین و متحدتون احترام بگذارید.

 از اونجایی که این یک بازی طولانی مدتی هست، شما قبل از متحد شدنتون باید یه سری موارد رو در نظر بگیرید . 

 مواردی که قبل از متحد شدن و یا پیمان صلح بستن باید در نظر داشته باشید شامل :

 1) اتحاد مقابل، از نظر موقعیت جغرافیایی، نسبت به اتحاد شما در کجای نقشه واقع شده است؟

 2) اتحاد مقابل، از نظر موقعیت جغرافیایی نسبت به خودشون چطوری پخش شده اند؟ آیا توی ربعهای مختلف پخش شده اند؟ یا اینکه تقریبا توی یک ناحیه جغرافیایی متمرکز هستند ؟


 3) اگه تو ربعهای مختلف پخش هستند، آیا اینقدر بازیکن تو هر ربع دارند که بتونند همدیگرو ساپرت کنند؟ 
 50 تا 60 بازیکن توی هر ربع برای اوایل بازی تا اواسط بازی عدد خوبی به شمار میاد. 120 بازیکن ( دو شاخه) برای اواسط بازی تا اواخر اواسط بازی عدد خوبیه. و بیشتر از 150 تا 200 بازیکن عدد مناسبی برای آخر بازی به شمار میاد.

 4) آیا اونها با اتحاد دیگری متحد هستند ؟

 5) هیچکدومشون توی 20 تای اول هستند ؟

 6) متحدین اونها نسبت به اونها از نظر موقعیت جغرافیایی کجا واقع شده اند ؟ آیا توی ناکجا آباد هستند ؟ یا اینکه همسایه اتحادی هستند که قراره شما باهاشون متحد بشید ؟

 7) با لیدرهاشون تماس بگیرید و سعی کنید که اطلاعاتی در مورد اتحادی که قراره باهاشون متحد بشید، بدست بیارید. اطلاعاتی از قبیل : آیا متحدین خوبی هستند ؟ راحت میشه پیداشون کرد و باهاشون صحبت کرد ؟ جواب igm ها رو توی یه زمان معقولی میدهند؟ نادان نیستند؟ سر حرفشون می ایستند؟ و سوالهای خیلی زیاد دیگه که هر چی بیشتر بدونید بهتر تصمیم خواهید گرفت.

 8) آیا الان با اتحاد دیگری در جنگ هستند؟ آیا دشمنانی دارند؟ آیا هیچ کدوم از بازیکنانشون جمعیتشون کم شده به دلیل کاتا یا چیف شدن ؟

 9) آیا هیچکدوم اونها فارم بازیکنان شما نیستند ؟ گزارشهای روی شهرهای بازیکنانشون چک کنید.



 - فارم کردن یکی از بخشهای مهم تراوین است . نه فقط از نظر رشد اکانت بلکه از نظر رشد اتحاد. و تصمیماتی که شما به عنوان لیدر اتحادتون در انتخاب دوست میگیرید میتونه به سود و یا به ضرر اتحادتون باشه. متحد شدن با فارمها یا اتحادی که پتانسیل فارم شدن رو داره باعث کاهش پیشرفت شما و عقب ماندگی آن خواهد شد. 

 - اگه اونها نمیتونند از خودشون دفاع کنند که فارم نشوند، اونوقت شانس اینکه توی جنگهای واقعی هم بتونند جون سالم به در ببرند خیلی پایینه. و این فقط باعث میشه که شانس اینکه شما هدف بعدی باشید بالا بره. 

 - در مورد انواع اتحادهایی که ممکنه باهاشون مواجه بشید در فصول آینده توضیح داده شده فقط الان این نکته رو توی ذهنتون داشته باشید که درست و با دقت انتخاب کردن اتحادی که میخواهید باهاش متحد بشید خیلی بهتر از اینه که بخواهید با کل نقشه تراوین متحد بشید. به هر حال این یک بازی جنگیه و رقابت کسب محبوبیت نیست. 

 - اگه هدفتون به عنوان لیدر اتحاد اینه که همه دوستتون داشته باشند و ازتون ستایش کنند، زمین میخورید و بدجوری هم زمین میخورید. در این صورت شما اولین نفری هستید که از پشت خنجر میخورید و آخرین نفری هم خواهید بود که متوجه این قضیه میشوید. 

 - اگه میخواهید ببرید، یه همچین آدمی نباشید.

 - یک نکته دیگه هم اینکه متحدین متحدین شما لزوما متحدین شما هم نمیشوند. حتی این احتمال وجود داره که دشمنان شما هم بشوند.

فصل دوم 
 سیاستهای کلی

 در این بخش، برخی مشاهدات کلی که توی سیاستهای یک سرور مشاهده شده ، ذکر شده است.

مشاهده شماره 1 :
 هیچ 2 تا سروری مثل هم نیستند، اینکه یه سری اتفاقات توی یک سرور میفته، نمیشه ربطش داد به این که توی اون یکی سرور هم پس همین اتفاقات میفته . 
 اگه توی یک سرور یک نوع تاکتیک اتحاد زدن و یا متا زدن جواب داد، نمیشه بسطش داد به اینکه پس تو سروری هم که شما دارید بازی میکنید، جواب میده. 

 اگه یک سوپر متا خواست که در اوایل بازی تسلط روی کل سرور داشته باشه، معمولا از پای در میاد (همیشه اینطوری نیست، سرورهایی بوده که این تاکتیک باعث شده که برنده سرور هم بشوند) دلایل این از پای در آمدنها میتونه یک یا چند تا از عوامل زیر باشه: 

 1) ضعف لیدری 
 - لیدر ندونه که چطوری باید بین اعضای ذیصلاحش تقسیم مسوولیت کنه.
 - لیدر نتونه که بین شاخه هاش و متحدینش روابط خوب و بلندمدتی رو برقرار کنه.

 2) مشکلات داخلی بین بازیکنان و شاخه ها 

 3) دست و پنجه گرم نکردن با تهدیدهای خارجی چه از طریق دیپلماسی و یا چه از طریق نظامی

 4) عدم شایستگی بازیکنان از نظر نظامی که متعاقبا باعث ایجاد تلفات سنگین جنگی و کاهش روحیه بازیکنان خواهد شد. 

 5) عدم داشتن سیاست و دیپلماسی کافی – که حتی اگه بهترین ارتشها و بهترین ژنرالهای دفاعی و هجومی رو هم داشته باشی باز میتونه زمینت بزنه . 

 6) تلاش اتحاد برای گسترده تر کردن سریع قلمروی جغرافیایی خودش و تسلط بر مناطق دیگر. که ممکنه باعث بشه که بازیکنها به دلیل دوری نتونند از همدیگر ساپرت نظامی کنند و شکست را با خود به همراه خواهد آورد.

 مسایل دیگه ای هم میتونه باعث افول یا سقوط یک متا بشه ولی موارد بالا، نکاتی بودند که بیشترین نقش رو در این امر داشته اند. لیدری که دارای یک اتحاد بیش از یک شاخه است ( چه متا چه یک اتحاد ) باید تمامی نکات بالا رو در نظر داشته باشه. 

مشاهده شماره 2 :
 سیاستهای تراوین هیچ ارتباطی به سیاستهای زندگی واقعی یا جنگهای واقعی ندارد. تلاش برای مقایسه این 2 تا با همدیگه فقط کار بازیکنان تازه کار و یا کسانی که بخواهند از این قضیه استفاده کنند، است . اگر کسی خواست چنین سیاستهایی را به خورد شما بدهد و آن را با سیاستهای واقعی مقایسه کند، مطمئن باشید که یا بازی بلد نیست یا میخواهد از این مقایسه ها به نفع خود استفاده کند و به نتیجه ای که میخواهد برسد.

مشاهده شماره 3 : 
 تقریبا تمامی "دلایل" و توجیه هایی که برای شروع جنگ با یک اتحاد دیگه بیان میشه، در بهترین حالت، در اونها اغراق شده است و یا در بدترین حالت یک سندسازی کاملا تقلبی توش وجود داره. همونطوری که قبلا ذکر شد تراویان با زندگی واقعی کاملا متفاوته .

 اگه باید یک دلیل قابل توجیه برای شروع جنگ با یک اتحاد دیگر داشته باشید، یکی از کارهای زیر رو باید انجام دهید :

 1) یک موقعیت رو خودتون طوری که کسی متوجه نشه ایجاد کنید که بتونه توجیهی برای شروع جنگ باشه. ترجیحا این کارو با متحدینتون انجام بدهید و طوری انجام بدهید که طرف مقابل نفهمه چی شد و چطوری باید عکس العمل نشون بده. 

 2) یک سری دلایل جعلی و تقلبی که منطقی هم به نظر میرسند درست کنید و طوری باشه که بتونید راحت از خودتون دفاع کنید.

 3) اگه هیچکدوم از 2 تا کار بالا رو نمیتونید انجام بدهید ، بروید یک بازی دیگه انجام بدهید چون سیاستهای تراوین مناسب شما نیست.

 حقیقت اینه که هر جنگی حاصل یک یا چند رویداد است ولی دلیل اصلی که پشت همه این جنگهاست اینقدر واضحه که کمتر بهش توجه میشه. دلیل اصلی اینه که ما داریم بازی جنگی میکنیم. 

 برای یه سری از اتحادهایی که عاشق جنگ هستند، همین دلیل کافیه که هر زمانی که بخواهند هر جنگی رو که میخواهند با هر کسی که دلشون میخواهد راه بندازند. 

 اما برای اکثر اتحادها، واقعیت اینه که جنگی بودن بازی 75 تا 90 درصد دلیل شروع جنگه . و بقیه اش موقعیت جغرافیایی، رویدادهای نظامی یا سیاسی و یا یک ترکیبی از هر 3 مورد بالاست.

 اون اتحادهایی که عاشق جنگیدن هستند و از فقدان استراتژی رنج میبرند 90-95 درصد توی شرایط جنگی قرار میگیرند ( خودشون قرار میدهند) اون اتحادهایی هم که همش میخواهند با همه صلح باشند هم 90-95 درصد توی شرایط جنگی قرار میگیرند ( قرارشون میدهند) ولی دلایل شروع جنگ برای این دو گروه زمین تا آسمون با هم فرق داره . 

 اتحادهایی که کاملا حساب شده عمل میکنند و استراتژی درستی برای بازی دارند 60-90 درصد در شرایط جنگی قرار میگیرند. که این بسته به رویدادهای استراتژیکی ، موقعیت جغرافیایی و اهدافشون خواهد داشت.

 در پست بعدی تعدادی از عوامل این جنگها در مقوله های نظامی، سیاسی و جغرافیایی آورده خواهد شد.

 ممنونم از دوستانی که شرکت میکنند توی بحثها و اما ادامه مقاله که راجع به علل شکل گیری جنگ در سه منظر جغرافیایی، نظامی و سیاسی است.



مسایل جغرافیایی :

علت شماره 1 :

 اتحاد الف به داراییها و کلا منطقه اتحاد ب چشمداشت دارد که این قضیه در انواع مختلفی میتونه ظاهر بشه :

 - اتحاد الف، یک یا چند تا از گندمیهای خوب اتحاد ب رو در منطقه خودش میبینه. 

 - اتحاد ب، چند تا از شهرهاش خیلی به اتحاد الف نزدیکه که میتونه برای اتحاد الف خطر محسوب بشه، ولی از اونطرف قضیه اتحاد ب، قدرت نظامی یا دیپلماسی کافی رو نداره که بتونه متحد اتحاد الف باشه. 

 - اتحاد ب میره سمت نقطه تخمریزی ناتارها که اتحاد الف براش برنامه ریزی کرده بوده، دهکده میگیره.

مسایل نظامی: 

علت شماره 1 :

 یکی از اعضای اتحاد الف به یکی از اعضای اتحاد ب حمله میکند. که در زیر، این نوع حملات، به ترتیب افزایش احتمال وقوع جنگ بین دو اتحاد آورده شده اند :

 - حمله به صورت غارت برای فارم کردن
 - حمله به واحه (oasis)
 - حمله عادی
 - حمله عادی با دژکوب
 - حمله عادی با کاتا
 - گرفتن واحه
 - تسخیر دهکده
 - حمله چند تا بازیکن با کاتا به صورت هماهنگ شده به یک نفر

 هنگامی که اتحاد الف خیلی بزرگتر از اتحاد ب باشه، هیچ کدوم از مسایل بالا نمیتونه منجر به یک جنگ جدی برای اتحاد الف بشه. ولی از اونطرف قضیه اگه اتحاد ب تقریبا هم اندازه یا بزرگتر از اتحاد الف باشه، اونوقت حتی کوچکترین فارم کردن هم میتونه منجر به یک جنگ بشه. یا اینکه منجر به درخواست اخراج بازیکن خاطی و یا درخواست پرداخت خسارت از طرف اتحاد مقابل بشه. 

 یک عامل دیگه ای هم هست که خیلی وقتها میتونه عامل جنگ باشه. اون عامل خستگیه . هیچوقت اراده اتحادهایی را که از روی خسته شدن از بازی یکنواخت، یک اتفاق ساده را به یک جنگ تمام عیار تبدیل میکنند، دست کم نگیرید. مخصوصا وقتی که اونها حس میکنند که دارای یک استراتژی برتر و یا نیروی نظامی قویتری هستند که پیروزی رو برای اونها به ارمغان خواهد آورد. 

علت شماره 2 :

 اتحاد الف احساس میکنه که اتحاد ب، در آینده ممکنه براش یک تهدید محسوب بشه و یا اینکه داره به سرعت رشد میکنه. در این صورت اتحاد الف، قبل از اینکه اتحاد ب کاملا پا بگیره، به دنبال کاهش این خطر خواهد بود. 

مسایل سیاسی:

علت شماره 1 :

 رهبری اتحاد الف از رهبری یا اعضای اتحاد ب خوشش نمیاد. دلیلشم برای خودشون واضحه. 

علت شماره 2 : 

 اتحاد الف برای کمک یا پرداخت دینشون به اتحاد ب، به اتحاد ج حمله میکنند.

علت شماره 3 :

 اتحاد الف، طوری سیاستهای خود را پیاده کرده است که اتحادهای ب و ج رو تا مرز با هم جنگیدن پیش برده. الان فقط نیاز به یک جرقه است که اون دو تا اتحاد رو کاملا به جون هم بندازه که ساده ترین راهش اینه که برای هر دو اتحاد اطلاعاتی ببره که اون یکی اتحاد داره آماده حمله به شما میشه و نقشه های جنگشیونم آماده است. 

 یادتون باشه که همیشه 75-90 درصد علت شروع جنگ وجود داره، ( این که این یک بازی جنگیه) که این یعنی اینکه شعله یک جنگ رو مشتعل کردن خیلی سخت نیست. البته اینم مفهومش این نیست که یک شبه این کارو میتونید بکنید. بعضی وقتها هفته ها و ماهها طول میکشه تا بتونی به دقت برنامه ات رو بریزی و پیاده کنی و کارهای کثیف سیاسیتو انجام بدی تا موفق بشی که دونه جنگ رو بکاری و منتظر شی که میوه بده . 

موفق باشید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: محمد رضا تاريخ: پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to travianwo.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com